Varianten voor bruikbaarheid

Een logo kent soms meerdere varianten om de bruikbaarheid te verhogen. In dit geval een simpele variatie: een liggende en een staande vorm.

jug logo

jug logo breed

Logo of beeldmerk

Een goed logo (of beeldmerk) vertelt in één oogopslag, korter dan een seconde, waar het om gaat: een product, een dienst, een gevoel. Een logo moet daarom ijzersterk zijn, en bovendien fraai ogen.

Inhoud: niet zo belangrijk

Belangrijk aan een logo zijn kleur, vorm en bruikbaarheid. En de inhoud? Die doet er veel minder toe – want wat zegt een appel nou over computers, en wat heeft de letter M te maken met hamburgers?

Kleur en bedrijfsnaam

Een logo voor een metaalbedrijf mag stoer, strak en grijs zijn, een kinderdagverblijft zal eerder kiezen voor kleur en vrolijkheid. Dat snapt elke klant. De bedrijfsnaam hoeft niet in het logo zelf te zitten, maar moet er dan wel altijd bij vermeld (kunnen) worden.

Handige vorm

Rond of vierkant is altijd handig, een liggende rechthoek is ook goed. Lange slierten gaan vragen om problemen. Kies voor één of twee duidelijke kleuren – meerdere kleuren maakt drukwerk duur. Bedenk dat een logo ook altijd in zwart-wit vertoond moet kunnen worden.

Eigen gezicht

Een eigen gezicht, daar gaat het om. Een beeldmerk waar je je vertouwd bij voelt. Of beter: een beeldmerk waar de klant zich vertrouwd bij voelt.

logo OCLlogo Rembrandts Dochters

 

logo interlijnlogo preeksmakelijklogo GuikingCreatieveProducties

Varianten voor bruikbaarheid

Een logo kent soms meerdere varianten om de bruikbaarheid te verhogen. In dit geval een simpele variatie: een liggende en een staande vorm.

jug logo

jug logo breed